Modulet består af kurser, casestudier og opgaver på dansk inden for følgende fagområder:
virksomhedsforståelse
markedsforhold.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af
virksomhedens grundlæggende økonomiske forhold
virksomhedens organisatoriske forhold
teoretiske og praktiske marketingforhold
virksomhedens internationale markedsforhold.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i
at anvende sin viden om ovennævnte områder til at løse en given opgave eller problemstilling i en konkret situation
at formidle opnået viden om virksomhedens forhold skriftligt i en adækvat form.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til
at strukturere egen læring i relation til en given opgave
at bidrage til løsningen af virksomhedsrelaterede opgaver med en professionel tilgang.
| Prøvens navn | Virksomhedsforståelse |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 4-dages hjemmeopgave/case.
Besvarelsen skal være på mindst 5 sider og må højst være på 10
sider. Hjemmeopgaven/casen indeholder udvalgte elementer fra
modulets fagområder.
Opgaven bedømmes af eksaminator; opgaver som bedømmes til ikke-bestået, bedømmes tillige af en censor. Omprøve afholdes efter ovenstående retningslinjer med udgangspunkt i den reviderede case. |
| ECTS | 10 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Besvarelsen skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor. |
| Engelsk titel | Business Knowledge |
| Modulkode | BAINV20147 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 2 semestre |
| Semester | Efterår og Forår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for International Virksomhedskommunikation |
| Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |