Undervisningen foregår på dansk eller engelsk.
Modulet introducerer til forskellige tilgange til at segmentere et
marked og udarbejde målgruppeanalyser.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at definere og udvælge relevante kriterier, der kan opdele en virksomheds marked i segmenter
at gennemføre en analyse af segmenter og på basis heraf udvælge en eller flere målgrupper til et videre arbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at definere et segment og planlægge indsatser rettet mod bestemte målgrupper på basis af en udarbejdet markedsanalyse eller på baggrund af egne indsamlede data
at strukturere egen læring i relation til en given opgave
selvstændigt at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området.
| Prøvens navn | Segmentering og målgruppeanalyse |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave på
dansk eller engelsk efter studienævnets bestemmelse. Besvarelsen
må højst være på 6 sider.
Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det pågældende kursus, dvs. 80% tilstedeværelse samt udarbejdelse af mundtlige og/eller skriftlige oplæg som en del af kurset. Besvarelsen bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Besvarelsen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
| Engelsk titel | Segmentation and Target Group Analysis |
| Modulkode | BAINV201727 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for International Virksomhedskommunikation |
| Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |