Modulet omhandler kommunikationsplanlægning og strategisk kommunikation, herunder relationen mellem partnerne i kommunikationen, valg af medie og budskabets konstruktion.
I relation til modulet afholdes der undervisningsaktiviteter inden for følgende områder:
Strategisk kommunikation og effektmål
Medier og medievalg.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
kommunikationsplanlægning i teori og praksis
kommunikations- og effektmål i strategisk kommunikation
forskellige mediers og mediegenrers særlige kendetegn og muligheder i forbindelse med kommunikationsplanlægning.
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at gennemføre kommunikationsplanlægning og strategiske kommunikationsindsatser
at foretage forundersøgelser af kommunikationssituation i relation til afsender, budskab og modtager som led i kommunikationsplanlægning og strategisk kommunikation.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at kunne gennemføre og vurdere kommunikationsplanlægning ud fra forskellige tilgange og metoder
at fungere konsultativt i forhold til kommunikationsplanlægning og strategisk kommunikation.
| Prøvens navn | Communication Planning |
| Prøveform | Skriftlig
Opgaven bedømmes af censor og eksaminator.
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Engelsk titel | Communication Planning |
| Modulkode | BAKDM201631 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |