Modulets område er en kontekstualisering af medieprodukter og -teknologier i deres institutionelle, industrielle, lovgivningsmæssige, teknologihistoriske, kulturhistoriske og samfundshistoriske sammenhænge således, at den studerende træner sin evne til at observere, beskrive og analysere medieprodukter og -teknologier i kontekst. Modulet giver den studerende redskaber til at arbejde i sammenhænge mellem kommunikationsmidlernes udvikling og konstellationer mellem medier, medieteknologier og samfundsudviklingen. Modulet arbejder med teoretiske baggrunde for medieudviklingens indvirkning på sociale, psykologiske og kulturelle forandringer i nutidigt som historisk perspektiv.
I tilknytning til modulet undervises der inden for følgende områder:
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
| Prøvens navn | Medieteknologi, kommunikation og samfund |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål inden for fagområdet.
Opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt. Besvarelsen bedømmes af eksaminator; besvarelser som eksaminator vurderer til ikke-bestået, bedømmes tillige af en censor. Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i kursusundervisningen, hvilket indebærer indløsning af samtlige opgaver, som stilles i løbet af kurset. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Eksamenspræstationen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
| Engelsk titel | Media Technology, Communication and Society |
| Modulkode | BAKDM20183 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |