I dette modul får de studerende et overblik over principperne i de mest udbredte kvalitative og kvantitative metoder inden for samfundsvidenskab, og hvordan disse metoder kan anvendes til at undersøge læring i forskellige organisatoriske kontekster. Videnskabsteoretiske forudsætninger for metoderne behandles.
Den studerende skal gennem modulet opnå forskningsbaseret viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Undervisningen rummer arbejde med cases og øvelser, og der knyttes forbindelse til metodespørgsmål i de studerendes projektarbejde
| Prøvens navn | At undersøge læring i organisationer. Undersøgelses- og analysemetode 1 |
| Prøveform | Skriftlig og mundtlig
Modulet afsluttes på 3. semester med en intern individuel prøve.
Som udgangspunkt for prøven udformer den studerende en synopsis.
Prøven former sig som en diskussion med udgangspunkt i synopsis,
men med inddragelse af elementer fra modulets samlede
område. |
| ECTS | 10 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Engelsk titel | At undersøge læring i organisationer. Undersøgelses- og analysemetode 1 |
| Modulkode | BAORL20149 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
| Institut | Institut for Læring og Filosofi |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |