Målet er at give den studerende en grundlæggende viden, færdigheder og kompetencer om problembaseret læring og -projektarbejde samt overblik over de centrale elementer i den videnskabelige proces.
Igennem forelæsningsrækken introducerer kurset til de lærings- og erkendelsesteoretiske principper bag PBL-modellen samt til den praktiske anvendelse igennem det problemorienterede projektarbejde, herunder centrale projektelementer som problemformulering, videnskabelig argumentation samt vidensproduktion ved hjælp af teori, empiri og analyse.
Forelæsninger med tilknyttede øvelser.
5 ECTS
| Prøvens navn | Introduktion til det problemorienterede projektarbejde |
| Prøveform | Mundtlig
Prøven aflægges sammen med prøven i modulet 'Introduktion til
videnskabelig metode og videnskabsteori'. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | 7-trinsskala: Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demon-strerer en udtømmende opfyldelse af modulets målsætninger med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimalt acceptable grad af opfyldelse af modulets læringsmål. |
| Engelsk titel | Introduction to Problem |
| Modulkode | BAPAS20171 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Politik & Administration og Samfundsfag |
| Institut | Institut for Statskundskab |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |