Modulets temaramme ligger i forlængelse af modulerne Kognitiv psykologi, Udviklingspsykologi og Biologisk psykologi på uddannelsens 3. semester, idet den studerende i et projekt selvstændigt skal arbejde videre med en af disse områders problemstillinger på baggrund af en empirisk undersøgelse, der tager kvantitativ forskningsmetodologi i anvendelse.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere uddybet viden om, forståelse af samt refleksion over
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til
I tilknytning til modulet udbydes der projektvejledning, som kan suppleres med en forelæsningsrække vedr. kvantitativ forskningsmetodologi samt seminarundervisning.
| Prøvens navn | Videregående kognitions-, udviklings- og biologisk psykologi med kvantitativ forskningsmetodologi |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Den mundtlige del af prøven foregår som en diskussion mellem den
studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i den af én
eller flere studerende udarbejdede projektrapport (jf. i øvrigt §
7, stk. 4).
Pensumramme: 500 standardsider obligatorisk litteratur inden for kvantitativ forskningsmetodologi samt 1750 standardsider ikke for snævert afgrænset, vejledergodkendt, selvvalgt litteratur i tilknytning til projektet, hvoraf højst 750 standardsider må have været anvendt som pensum ved prøver, som den studerende har gennemført eller tilmeldt sig. Sidetal: 15-25 sider pr. studerende dog 20-30 sider ved individuelt udarbejdede projektrapporter. Normeret prøvetid: 30 minutter |
| ECTS | 25 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Ekstern prøve |
| Vurderingskriterier | Der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten (den
enkelte studerendes
bidrag hertil) og den mundtlige præstation. Hovedvægten lægges på den skriftlige rapport. Prøvens omfang: 25 ECTS-point. Prøven skal demonstrere, at modulets mål er indfriede, idet teoretiske og forskningsmetodologiske præstationer vægtes ligeligt. Kriterierne for at opnå karaktererne 12, 7 og 2 fremgår omstående Tabel IX. |
| Engelsk titel | Advanced Cognitive, Developmental and Biological Psychology including Quantitative Methodology |
| Modulkode | BAPSY201510 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 25 |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Psykologi |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |