Modulet bygger videre på modul 7 samt modul 13 og omfatter en introduktion teorier om forhold, der medfører, at udviklingen hos visse børn og unge får et ikke-typisk forløb.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om, forståelse af samt evne til refleksion over
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetence til
Modulet tilrettelægges som et kursus, der kan have form af en forelæsningsrække.
| Prøvens navn | Afvigende Udviklingspsykologi |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en hjemmeopgave med en af den studerende valgt
og af den kursusansvarlige lærer godkendt problemstilling i
relation til pensum.
Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i kurset, hvilket indebærer 75 % tilstedeværelse samt indløsning af samtlige opgaver, som stilles i løbet af kurset. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Prøven skal dokumentere, at modulets mål er indfriede. |
| Engelsk titel | Abnormal Child Psychology |
| Modulkode | BAPSY201517 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Psykologi |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |