Kompetencerne som opnås, skal udvikle og styrke kendskab til didaktiske problemstillinger i forbindelse med fysikundervisningen i gymnasiet.
Undervisningen gennemføres med adgang til eksperimentelt udstyr på gymnasialt niveau. Der interageres med lokale gymnasier gennem besøg på et gymnasium og besøg af gymnasielever på universitetet
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers studieindsats.
| Prøvens navn | Fysiske undervisningsforsøg |
| Prøveform | Aktiv deltagelse og/eller skriftlig opgave
Løbende evaluering baseret på aktiv deltagelse og
afleveringsopgaver. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Som angivet i Fællesbestemmelser for uddannelser
(Vurderingskriterier).
http://www.engineering.aau.dk/uddannelse/Studieadministration/ |
| Engelsk titel | Didactic Issues in Physics |
| Modulkode | F-FYS-K1-6 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Matematik, Fysik og Nanoteknologi |
| Institut | Institut for Matematiske Fag |
| Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |