Kurset giver deltagerne en videregående indføring i kvalitativ forskningsteknik og analyse. Der lægges stor vægt på kritisk at forholde sig til kvalitative analyser, ligesom de studerende gennem tilrette- læggelse af konkrete undersøgelsesdesign vil få praktisk erfaring med gennemførelsen af kvalitative analy- ser og deres faldgrupper.
Kunne demonstrere viden om for fordele og ulem- per ved forskellige metoder i relation til konkrete problemstillinger
Kunne reflektere og diskutere forskellige forsknings teknikkers fordele og ulemper i relation til en given problemstilling.
Kunne kritisk vurdere validitet og anvendelsesmu- ligheder for
kvalitative analyser.
Kunne tilrettelægge og gennemføre en kvalitativ dataindsamling og
efterfølgende behandling.
| Prøvens navn | Metode II |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet er obligatorisk, og der er krav om tilstedeværelse (min. 80
%) samt aktiv deltagelse i undervisningen. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Ekstern prøve |
| Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præsentation, der i forhold til ovenstående læringsmål demon- strerer en udtømmende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få, uvæsentlige mangler. Karakteren 2gives for den minimalt acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående læringsmål for modu- let. |
| Engelsk titel | Method II |
| Modulkode | KABBB20177 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Sociologi |
| Institut | Institut for Sociologi og Socialt Arbejde |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |