Fagindhold og sammenhæng med øvrige moduler/semestre:
• Afhandlingen er styret af en for uddannelsen relevant problemformulering udviklet af den studerende.
• Besvarelsen er afgrænset således, at afhandlingens analyser og diskussioner er relevante, nødvendige og dækkende for at kunne besvare problemformuleringen.
• Der er konsistens mellem problemformulering, afgrænsning, disposition, analyse og konklusion, således at besvarelsen fremstår logisk i lyset af problemformuleringen.
• Der er en diskussion af og begrundelse for valg og fravalg både med hensyn til emneafgrænsning, teori, metode og empiri (hvis empiri indgår).
• Afhandlingen reflekterer kritisk over de(n) valgte teori(er), metode(r) og empiri (hvis empiri indgår) samt vurderer deres anvendelighed for besvarelsen af problemformuleringen.
• Der er konsistens, således at valg og anvendelse af teori og empiri indgår i et samspil med hinanden og kompletterer vidensproduktionen. (Gælder empiriske afhandlinger).
• Der er dokumentation og/eller argumentation for påstande i analyse og konklusion.
• I analysen indgår overvejelser om, hvordan afhandlingens egne resultater ligner og/eller adskiller sig fra andre lignende undersøgelser på området.
• Analysen fokuserer på et velafgrænset problem, dvs. går i dybden og skaber syntese på bag-grund af teorier og evt. empiri.
• Afhandlingen demonstrerer forståelse af sammenhænge inden for emnets kontekst samt perspektiverer og generaliserer egne resultater til andre lignende situationer uden for den aktuelle kontekst.
• Identificere videnskabelige problemstillinger inden for feltet.
• Reflektere over internationalt relaterede problemstillinger på et videnskabeligt grundlag.
• Applicere internationaliseringsteorier på konkrete problemstillinger, enten fra et empirisk eller teo-retisk udgangspunkt.
• Udvælge relevant teori, metode og redskaber og på et videnskabeligt grundlag opstille løsningsmodeller.
• Analysere problemstillinger, der vedrører virksomhedens medarbejdere og ledelse.
• Formidle forskningsbaseret viden.
• Diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-specialister.
• Styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller.
• Planlægge og udvikle udviklingsprojekter inden for internationalisering.
• Foretage vurderinger og træffe valg i en kompleks sammenhæng.
• Selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig professio-nelt ansvar.
• Argumentere på et videnskabeligt grundlag.
• Selvstændigt tage ansvar for egen faglige udvikling og specialisering.
Arbejdet med kandidatafhandlingen, herunder problemformulering, metodevalg og litteratursøgning, foretages selvstændigt af den studerende. Problemformulering bør dog godkendes af vejleder.
30 ECTS
| Prøvens navn | Kandidatafhandling |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
| ECTS | 30 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Ekstern prøve |
| Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
| Engelsk titel | Master's thesis |
| Modulkode | KAIVØ20168 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 30 |
| Undervisningssprog | Engelsk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
| Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |