Modulet handler om evaluering af læreprocesser på to niveauer. Dels evaluering af læring på individniveau, som led i uddannelses- og kompetenceforløb, og dels evaluering af institutioner og organisationer, som varetager læring, uddannelse og kompetenceudvikling. I forhold til begge niveauer studeres centrale begreber og metoder samt tilrettelæggelse af evalueringer.
| Prøvens navn | Evaluering af læreprocesser |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven består af enten 2 mindre, individuelt udarbejdede opgaver i
løbet af semesteret eller deltagelse i en stillet ugeopgave ved
semesterets afslutning.
Sidetal: Mindre opgaver: mindst 10 og højst 15 sider tilsammen. Ugeopgave: Mindst 8 og højst 12 sider. Opgaver som bedømmes til ikke at være bestået, bedømmes tillige af en censor. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Opgaver som bedømmes til ikke at være bestået, bedømmes tillige af en censor. |
| Engelsk titel | Evaluation and Assessment of Learning Processes |
| Modulkode | MAELF20165 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår og Efterår
Alt efter valg af masterforløb. |
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
| Institut | Institut for Læring og Filosofi |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |