Modulet beskæftiger sig med kinesisk kultur og kommunikation med fokus på kinesisk kultur i Kina og resten af verden.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at analysere moderne kinesisk kultur i en global kontekst
at identificere problemstillinger i interkulturel kommunikation og finde løsningsforslag hertil.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
at navigere i forskellige repræsentationer og fremstillinger af moderne kinesisk kultur
at omsætte teoretisk og faglig viden om kulturelle og interkulturelle forhold til praktisk arbejde med interkulturel kommunikation
i tværfagligt samarbejde at kunne bidrage til virksomheders kommunikation i Kina og andre internationale markeder.
| Prøvens navn | Kinesisk kultur og kommunikation |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave.
Besvarelsen må højst være på 6 sider. Opgaven bedømmes af
eksaminator.
Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det pågældende kursus, dvs. 80% tilstedeværelse samt udarbejdelse af de af underviseren fastsatte mundtlige og/eller skriftlige oplæg som en del af kurset. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Chinese Culture and Communication |
| Modulkode | BAINV201722 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
| Institut | Institut for Kultur og Læring |
| Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |