Målet er at give den studerende en grundlæggende viden, færdigheder og kompetencer om problembaseret læring og -projektarbejde samt overblik over de centrale elementer i den videnskabelige proces.
Igennem forelæsningsrækken introducerer kurset til de lærings- og erkendelsesteoretiske principper bag PBL-modellen samt til den praktiske anvendelse igennem det problemorienterede projektarbejde, herunder centrale projektelemen-ter som problemformulering, videnskabelig argumentation samt vidensproduktion ved hjælp af teori, empiri og ana-lyse.
Forelæsninger med tilknyttede øvelser
5 ECTS
| Prøvens navn | Introduktion til det problemorienterede projektarbejde |
| Prøveform | Mundtlig
Modulet evalueres sammen med modulet 'Introduktion til
videnskabelig metode og videnskabsteori' ved en mundtlig prøve
med intern censur. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Introduction to Problem Based Learning |
| Modulkode | BASAM20171 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Tomplads | Ja |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Politik & Administration og Samfundsfag |
| Institut | Institut for Politik og Samfund |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |