Mål
Formålet med kurset i videregående kvalitativ metode er at sætte de
studerende i stand til at bruge kvalitative metoder på et
videregående niveau i praksis. Vi har særligt fokus på håndværket
og tilgangen som vigtige komponenter i kvalitativ arbejde
Indhold
Der arbejdes med øvelser, som tillader at de studerende får
mulighed for at prøve kræfter med kvalitative metoder i praksis,
hvad enten de har valgt at tage faget på 5 eller 10 ECTS points. Vi
trækker på eksempler fra kvalitativ forskning, herunder
eksempler på etnografisk arbejde, dokumentstudier og kvalitative
interviewmetoder. Faget bygger videre på kurset i kvalitative
metoder fra bacheloruddannelsens 3. semester. Det forventes, at de
studerende engagerer sig i diskussionerne og aktiviterene.
Undervisningen består af forskningsbaserede forelæsninger, casearbejde, klyngeseminarer og diskussioner, kombineret med forskellige former for studenteraktiviteter.
| Prøvens navn | Videregående kvalitativ metode |
| Prøveform | Skriftlig
Modulet evalueres ved en skriftlig prøve af 24 timers varighed.
Prøverne bedømmes internt efter 7-skalaen. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Advanced Qualitative Methods |
| Modulkode | BASOC202019D |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Sociologi |
| Institut | Institut for Sociologi og Socialt Arbejde |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |