Modulet omfatter centrale teorier og relevante begreber inden for forståelsen af flygtninges liv fra et sociokulturelt og psykologisk perspektiv.
Modulet sætter den studerende i stand til at diskutere og analysere flygtningefænomenet og placere det i et historisk og kulturelt perspektiv.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i at:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til at:
Se §17 i studieordningen for undervisningsform.
| Prøvens navn | Flygtninges liv: Et sociokulturelt og psykologisk perspektiv på flygtningefænomenet |
| Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven: Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven består i tilfredsstillende aktiv deltagelse i kurset, hvilket indebærer 75 % tilstedeværelse samt indløsning af samtlige opgaver (heri indgår bl.a. kort essays skrivning, gruppearbejde og gruppepræsentation), som stilles i løbet af kurset. Hvis den studerende ikke kan bestå ved aktiv deltagelse/løbende evaluering er der brugt et eksamensforsøg. Syge- og re-eksamen: Skriftlig. Prøven er individuel. Prøven er en hjemmeopgave, med en af den studerende valgt og af den kursusansvarlige underviser godkendt problemstilling i relation til pensum. Pensumramme: 500 sider obligatorisk litteratur. Sidetal: 5-7 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Refugees’ lives: A sociocultural and psychological perspective to the refugee phenomenon |
| Modulkode | BAPSY2020VM1 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
Kan vælges enten på 4. eller 6. semester Valgmodul |
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Psykologi |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |