Valgmodulet beskæftiger sig med et særligt perspektiv på ikt og
læring.
Valgmodulet giver den studerende mulighed for at fordybe sig i
teori og metoder inden for valgmodulets temaramme.
Der fokuseres på hovedspørgsmål om hvad, under hvilke
omstændigheder og med hvilke midler det er muligt at
identificere/analysere/designe/kvalificere/facilitere inden for
valgmodulets temaramme.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for valgmodulets temaramme er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor valgmodulets temaramme er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor valgmodulets temaramme er, at den studerede skal kunne:
Undervisningen er tilrettelagt som web-baseret fjernundervisning med virtuelle perioder i kombination med fremmødeseminarer.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
| Prøvens navn | Computational thinking i et pædagogisk og didaktisk perspektiv |
| Prøveform | Skriftlig
En intern skriftlig prøve i:
Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling inden for et emne, der omfatter den i studieåret udbudte undervisning i relation til valgmodulet i ikt og læring. Emnet aftales på forhånd mellem den af studienævnet udpegede fagansvarlige og den/de studerende. Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende udarbejdet fremstilling på højst 7 sider pr. studerende i gruppen – dog højst 30 sider i alt, ved en individuelt udarbejdet fremstilling højst 8 sider. Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen inden for valgmodulets temaramme. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Der udbydes nye valgmoduler hvert semester.
Udbud og valgmodulbeskrivelser opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside samt i Moodle.
| Engelsk titel | Computational Thinking in an educational and didactic perspective |
| Modulkode | MILVM20181 |
| Modultype | Kursus |
| Semester | Efterår og Forår
|
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Anden placering |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |