Til modulet er knyttet et kursus. Kurset omfatter teorier, metoder og forskningsresultater, og undersøger betydningen af nationalitet, etnicitet og flersprogethed i uddannelsessystemet. Kurset inddrager flere forskellige forskningstraditioner med henblik på at muliggøre en kompleks forståelse af de muligheder og udfordringer som elever, forældre, lærere/pædagoger og psykologer står overfor, når elever med flere sprog indgår i undervisningen. Undervisningen vil bestå af forelæsninger og casearbejde.
Se §17 i studieordningen for undervisningsform.
| Prøvens navn | Flersprogethed i uddannelsessystemet |
| Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven består i tilfredsstillende aktiv deltagelse i kurset,
hvilket indebærer 75 % tilstedeværelse samt indløsning af samtlige
opgaver, som stilles i løbet af kurset. Disse opgaver kan bl.a.
indebære aktiv deltagelse i igangværende forskningsprojekter
(participant pools), som specificeres i semesterplanen.
Hvis den studerende ikke kan bestå ved aktiv deltagelse/løbende evaluering er der brugt et eksamensforsøg. Syge- og re-eksamen: Skriftlig. Prøven er individuel. Prøven er en hjemmeopgave, med en af den studerende valgt og af den kursusansvarlige underviser godkendt problemstilling i relation til pensum. Pensumramme: 500 sider obligatorisk litteratur. Sidetal: 5-7 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 5 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
| Engelsk titel | Multilingualism and education |
| Modulkode | BAPSY2020VM3 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
Kan vælges enten på 4. eller 6. semester Valgmodul |
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Psykologi |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |