Ikt-baserede læreprocesser omfatter medierede intra- og interpersonelle læreprocesser samt læring gennem samarbejde og fælles videnkonstruktion.
Ikt står i denne sammenhæng for digitale værktøjer/systemer og omgivelser til præsentation, produktion, kommunikation, og samarbejde.
Der fokuseres på hvordan, under hvilke omstændigheder, og med hvilke metoder/midler det er muligt at tilrettelægge/designe, kvalificere og facilitere ikt-baserede læreprocesser, der fremmer kvalitet, dialog og samarbejde.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal kunne:
Målet for den studerendes udvikling af færdigheder indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerende skal kunne:
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor modulet ikt-baserede læreprocesser er, at den studerede i modulet skal kunne:
• selvstændigt igangsætte, gennemføre, styre og tilrettelægge kollaborative ikt-baserede undervisnings- og læringsprocesser
• deltage i og moderere en kollaborativ vidensopbygningsproces
• deltage aktivt i kollaborative ikt-baserede processer.
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 5 = 5 x 27,5 = 137,5 timers studenterbelastning i alt
| Prøvens navn | Ikt-baserede læreprocesser |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af en mindre skriftlig fremstilling og
eventuelt produkt(er) inden for et emne, der omfatter den i
studieåret udbudte undervisning i relation til fagområdet IKT og
interaktionsdesign. Prøven bedømmes ud fra en af én eller flere
studerende udarbejdet fremstilling.
Emnet aftales på forhånd mellem en af studienævnet udpeget fagansvarlig og den/de studerende. |
| ECTS | 5 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Modulbeskrivelser for hvert semester opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside
| Engelsk titel | ICT-based Learning Processes |
| Modulkode | MASMIL20211 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
1. semester |
| ECTS | 5 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Anden placering |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring (MIL) |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |